קרה לכם פעם שחיכיתם למשהו טוב שיקרה, והוא פשוט התעכב והתעכב עד שכמעט התייאשתם? עם ישראל נמצא בגלות רחוק מהבית, והאנשים שם מרגישים בדיוק ככה. הם מחכים שה' יציל אותם, אבל הזמן עובר והם מתחילים לדאוג. הנביא פונה אל לְנִמְהֲרֵי לֵב, אלו אנשים שממהרים להסיק מסקנות. הם כל כך רוצים שהגאולה תגיע כבר, שכאשר היא מתעכבת, הם נבהלים ומאבדים תקווה.
הנביא אומר להם להיות חזקים ולא לפחד, ומבטיח כי נָקָם יָבוֹא וגם גְּמוּל אֱלֹהִים. הכוונה היא שה' יעשה משפט צדק. מצד אחד הוא יעניש את העמים הרשעים שהציקו לעם ישראל, ומצד שני הוא יביא ישועה גדולה לעם שלו. ולמה זה לוקח זמן? כי ה' ממתין לזמן המדויק ביותר. הוא מחכה שהעמים הרשעים יקבלו את העונש המדויק על המעשים שלהם, ובמקביל הוא מחכה שעם ישראל יעשה מעשים טובים ויהיה ראוי להינצל. לכן, גם כשנראה שהכל מתעכב, צריך להמשיך להאמין שהישועה בדרך.