חשבתם פעם איך מרגישה עיר שכולם עזבו אותה? הנביא ישעיהו מנחם את העם ומבטיח שיהיה שינוי גדול ומשמח בירושלים ובארץ ישראל כולה. עד עכשיו, קראו לירושלים עֲזוּבָה, כי לא היו בה תושבים, ובעיקר כי הרגישו שה' עזב אותה. אבל בעתיד, המצב יתהפך לגמרי והיא תיקרא חֶפְצִי בָהּ, כי ה' יחזור לשמוח בה, לאהוב אותה ולשמור עליה. מעניין לדעת שזה היה השם האמיתי של אשתו של המלך חזקיהו, והנביא בחר בשם של המלכה כדי להראות כמה ירושלים תהיה מכובדת ואהובה. ההבטחה הזו ממשיכה גם לשאר ארץ ישראל, שעד עכשיו הייתה שְׁמָמָה, כלומר ריקה מאנשים. בעתיד היא תיקרא בְּעוּלָה. בדיוק כמו שאישה שמתחתנת כבר אינה בודדה ויש מי שדואג לה, כך גם ארץ ישראל תהיה שוב מיושבת, פורייה ומלאה באנשים, וכולם יראו שיש מי ששומר עליה ודואג לה באהבה.
ישעיהו, פרק ס״ב, פסוק ד׳
לֹא־יֵאָמֵר֩ לָ֨ךְ ע֜וֹד עֲזוּבָ֗ה וּלְאַרְצֵךְ֙ לֹא־יֵאָמֵ֥ר עוֹד֙ שְׁמָמָ֔ה כִּ֣י לָ֗ךְ יִקָּרֵא֙ חֶפְצִי־בָ֔הּ וּלְאַרְצֵ֖ךְ בְּעוּלָ֑ה כִּֽי־חָפֵ֤ץ יְהֹוָה֙ בָּ֔ךְ וְאַרְצֵ֖ךְ תִּבָּעֵֽל׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.