תארו לעצמכם איך זה מרגיש כשכולם, אבל ממש כולם, מתאספים יחד כדי לקיים מצווה בשמחה עצומה. זה בדיוק מה שקרה לעם ישראל כשהם חזרו לארץ ישראל לאחר גלות ארוכה. האנשים שחזרו לארץ, שנקראים השבים מן השבי, החליטו לחגוג את חג הסוכות בצורה מיוחדת במינה. הכתוב מספר ויעשו כל הקהל... וישבו בסכות, וזה אומר שהם לא רק ישבו בסוכה כהלכה, אלא בנו סוכות גדולות ברחובות. כך, כל העם יכול היה להשתתף במצווה יחד, גם מי שלא הייתה לו חצר פרטית לבנות בה סוכה משלו. החגיגה הייתה כל כך מיוחדת ומושלמת, עד שנאמר עליה לא עשו מימי ישוע בן נון כן. מי זה ישוע? זהו שם נוסף ליהושע בן נון. האם זה אומר שמאז ימי יהושע לא חגגו את חג הסוכות? ממש לא. הכוונה היא שהפעם הם קיימו את המצווה בצורה הכי יפה ומהודרת שיש, עם כוונה מלאה בלב לה׳, ממש כמו בהתחלה כשהעם נכנס לארץ ישראל עם יהושע. בגלל שהם קיימו את המצווה בשלמות כזו וכולם היו מאוחדים, נאמר ותהי שמחה גדולה מאד, כי כשעושים את רצון ה׳ יחד מתוך אהבה, הלב מתמלא בשמחה הכי גדולה שיש.
נחמיה, פרק ח׳, פסוק י״ז
וַיַּֽעֲשׂ֣וּ כׇֽל־הַ֠קָּהָ֠ל הַשָּׁבִ֨ים מִן־הַשְּׁבִ֥י ׀ סֻכּוֹת֮ וַיֵּשְׁב֣וּ בַסֻּכּוֹת֒ כִּ֣י לֹֽא־עָשׂ֡וּ מִימֵי֩ יֵשׁ֨וּעַ בִּן־נ֥וּן כֵּן֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל עַ֖ד הַיּ֣וֹם הַה֑וּא וַתְּהִ֥י שִׂמְחָ֖ה גְּדוֹלָ֥ה מְאֹֽד׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.