יצא לכם פעם לבנות אוהל ולחשוב מאיזה חומר כדאי להכין את היתדות שלו כדי שיהיה ממש יציב? בדרך כלל, כדי שהאוהל יהיה חזק ולא יעוף ברוח, משתמשים ביתדות מברזל. כשבני ישראל סיימו לבנות את המשכן, הם היו צריכים למתוח ולקבע את היריעות הגדולות. אבל אם נבדוק ממה היו עשויות היתדת, נגלה שהן עשויות דווקא נחושת ולא ברזל.
למה בעצם לוותר על הברזל החזק? הסיבה היא שהברזל מסמל כלי נשק, מלחמות ואת הגאווה של עשיו. המשכן הוא מקום קדוש של שלום, ולכן ה׳ לא רצה שיהיה בו שום חומר שמזכיר מלחמה. ההקפדה על כך הייתה כל כך גדולה, עד שאפילו היתדות שהיו ממש בחוץ, ולחצר סביב, היו עשויות רק מנחושת ולא מברזל.