תארו לעצמכם שאתם בורחים ממקום שקשה לכם בו, ופתאום מישהו עוצר אתכם ואומר שהדבר הכי טוב בשבילכם הוא לחזור בדיוק לאותו המקום. נשמע לא פשוט בכלל, נכון? זה בדיוק מה שקרה להגר כשהיא ברחה למדבר. פתאום נגלה אליה מלאך של ה'.
בסיפור שלנו מופיעה המילה וַיֹּאמֶר כמה פעמים ברצף. המפרשים מסבירים שהגר לא פגשה רק מלאך אחד, אלא בכל פעם שכתוב המילה הזו, דיבר איתה מלאך אחר! למה הגיעו כל כך הרבה מלאכים? כדי לתת כבוד גדול לאברהם ולמשפחה שלו, שהגר הייתה חלק ממנה.
המלאכים נותנים להגר הוראה מפתיעה: שׁוּבִי אֶל גְּבִרְתֵּךְ. הם מסבירים לה שהדבר הנכון והצודק לעשות הוא לחזור אל שרה. הגר צריכה לוותר קצת על הגאווה שלה ולזכור שהיא העוזרת של שרה. המלאך גם מוסיף את המילה וְהִתְעַנִּי, כלומר, הוא מבקש ממנה לקבל על עצמה את הכללים של שרה ולהסכים לעבוד אצלה מתוך רצון.
למה המלאך מבקש ממנה משהו שנשמע כל כך קשה? כי זו בעצם הדרך הכי טובה בשביל הגר. היא עומדת ללדת תינוק, והמקום הכי טוב בשבילו לגדול, ללמוד דברים טובים ולזכות לברכה, הוא דווקא בתוך הבית המיוחד והקדוש של אברהם ושרה.