יצא לכם פעם לחשוב מה קורה כשהגיע הזמן של מלך להעביר את הכתר לבן שלו? בדרך כלל, מלך חדש מתחיל לשלוט רק אחרי שהמלך הקודם מסיים את חייו. אבל אצל יהושפט מלך יהודה קרה משהו מיוחד.
לפני כן, יהושפט היה במלחמה קשה והיה בסכנה גדולה. הוא התפלל וזעק אל ה', שהציל אותו ונתן לו במתנה עוד כמה שנים לחיות. כשהכתוב אומר וּבִשְׁנַת חָמֵשׁ, הכוונה היא לשנה החמישית מאז אותה הצלה. בשנה הזו, לקראת סוף חייו, יהושפט החליט לשתף את הבן שלו, יהורם, בהנהגת הממלכה. כך יצא שבמשך שנתיים שלמות, האב והבן הנהיגו יחד את העם בשיתוף פעולה, ושניהם היו מלכים באותו הזמן.