יצא לכם פעם לחשוב מה קורה כשמלך מעביר את הכתר לבן שלו? כאשר המלך יורם הלך לעולמו, מסופר כי הוא וַיִּקָּבֵר עִם אֲבֹתָיו בְּעִיר דָּוִד. אבל למרות שהוא נקבר בעיר החשובה הזו, הוא לא קיבל את כל הכבוד שמגיע למלך. הוא לא הוכנס אל תוך קברי המלכים המיוחדים.
מיד לאחר מכן, וַיִּמְלֹךְ אֲחַזְיָהוּ בְנוֹ תַּחְתָּיו. אחזיהו הפך למלך החדש, אבל תקופת השלטון שלו לבדו הייתה קצרה מאוד ונמשכה רק שנה אחת. למה כל כך מעט? בגלל שאמא שלו הייתה שייכת למשפחת מלוכה אחרת, משפחת בית עמרי, שעשתה מעשים לא טובים. אחזיהו נקשר למשפחה הזו ולמעשים שלהם, ולכן שלטונו היה קצר.
אולי תופתעו לשמוע שיש חידה מעניינת לגבי הגיל שבו אחזיהו הפך למלך. במקום אחד בתנ"ך כתוב שהוא היה בן עשרים ושתיים, ובמקום אחר בספר דברי הימים כתוב שהוא היה בן ארבעים ושתיים! איך זה הגיוני? ההסבר הפשוט הוא שכאשר אחזיהו היה בחור צעיר בן עשרים ושתיים, אבא שלו יורם חלה. אחזיהו התחיל לעזור לאביו ולשלוט יחד איתו. רק כעבור עשרים שנה, כשהוא כבר היה בן ארבעים ושתיים ואביו מת, הוא הפך למלך יחיד ושלט לגמרי לבדו במשך אותה שנה אחרונה.