חשבתם פעם איך זה מרגיש לבנות משהו ממש מסובך, ופתאום להרגיש שהחלקים פשוט מתחברים כמעט מעצמם? זה בדיוק מה שקרה לאומנים שהכינו את ארון הברית. העבודה דרשה המון דיוק, אבל בגלל שהם עשו אותה מכל הלב ובדיוק כמו שה׳ ציווה, קרה נס והמלאכה הייתה כל כך קלה עד שהארון כמעט נבנה בעצמו.
כדי לצפות את הארון מִבַּיִת וּמִחוּץ, כלומר מבפנים ומבחוץ, הם לא סתם מרחו עליו שכבת זהב דקה. הם הכינו שלושה ארונות נפרדים שנכנסו אחד לתוך השני: ארון זהב גדול בחוץ, בתוכו ארון מעץ, ובתוך ארון העץ עוד ארון קטן מזהב. כך העץ היה עטוף לגמרי בזהב טהור מכל הכיוונים. לסיום, כדי להוסיף לארון יופי ופאר, הם עשו לו זֵר, שהוא מעין כתר או קישוט מזהב שמקיף את הארון מכל הצדדים.