יצא לכם פעם לחשוב איך הייתם מגיבים אם מישהו היה עושה מעשה רע מאוד, רק כדי להתחנף אליכם ולנסות לשמח אתכם?
דוד המלך כועס מאוד על רכב ובענה. הם עשו מעשה חמור ופגעו באדם אחר, כי הם חשבו שכך הם ימצאו חן בעיני דוד. לפני שדוד מגיב למעשה שלהם, הוא נשבע ואומר שה' פדה, כלומר הציל, את הנפש שלו מכל צרה. הוא בעצם אומר שהוא לא צריך שאנשים יעשו דברים רעים כדי לעזור לו.
כדי להסביר להם למה הוא כל כך כועס, דוד מזכיר להם מקרה דומה שקרה בעבר. פעם הגיע אליו נער עמלקי וטען שהוא זה שפגע בשאול המלך. הנער היה בטוח שדוד יראה בו מבשר טובות וייתן לו פרס גדול. דוד הבין שהנער לא באמת פגע בשאול מיוזמתו, אלא רק עזר לו לאחר שכבר נפל בקרב, אבל הוא בכל זאת העניש אותו בחומרה. למה? בגלל שהנער התנהג בצורה פסולה והראה שמחה ועליזות על כך שהמלך שה' בחר בו מת.
באותה דרך בדיוק, דוד מגיב עכשיו בכעס גדול כלפי האחים. הוא מבהיר להם שאי אפשר לשמח אותו ולהתחנף אליו דרך מעשים רעים ופגיעה באחרים.