קרה לכם פעם שהרגשתם כל כך רחוקים ממישהו, שפשוט לא מצאתם את הכוח לנסות להתקרב אליו בחזרה? זה בדיוק מה שקרה לעם ישראל. הם היו במצב של ייאוש עמוק וריחוק מה'. במצב העצוב הזה אֵין קוֹרֵא בְשִׁמְךָ, כלומר אין מנהיג או אדם שמתפלל בעד העם ומבקש רחמים. בנוסף, אין אף אדם מִתְעוֹרֵר, שזה אומר שאין מי שקם, נלחם ביצר הרע שלו ומתאמץ לְהַחֲזִיק בָּךְ, לאחוז ביד ה' ולחזור להתנהג בדרך טובה. למה כל כך קשה להם? כִּי הִסְתַּרְתָּ פָנֶיךָ מִמֶּנּוּ, כאשר ה' מסתיר את פניו ומרגיש רחוק, קשה מאוד לאדם למצוא את הכוח להתקרב אליו בעצמו. בגלל המצב הזה העם מגיע לשלב שבו וַתְּמוּגֵנוּ, הם מרגישים שהם נמסים, נחלשים ומתפוררים, וכל זה קורה בְּיַד עֲוֹנֵנוּ, בגלל החטאים שלהם. המעשים הלא טובים עצמם הם אלה שגורמים לעם להרגיש חלשים כל כך מבפנים.
ישעיהו, פרק ס״ד, פסוק ו׳
וְאֵין־קוֹרֵ֣א בְשִׁמְךָ֔ מִתְעוֹרֵ֖ר לְהַחֲזִ֣יק בָּ֑ךְ כִּֽי־הִסְתַּ֤רְתָּ פָנֶ֙יךָ֙ מִמֶּ֔נּוּ וַתְּמוּגֵ֖נוּ בְּיַד־עֲוֺנֵֽנוּ׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.