ישעיהו, פרק ס״ד, פסוק י״א

Isaiah 64:11Sefaria

הַעַל־אֵ֥לֶּה תִתְאַפַּ֖ק יְהֹוָ֑ה תֶּחֱשֶׁ֥ה וּתְעַנֵּ֖נוּ עַד־מְאֹֽד׃ {פ}

קרה לכם פעם שראיתם משהו עצוב, והרגשתם שאתם חייבים לצעוק כדי שמישהו יבוא מיד לעזור? הנביא רואה את ירושלים ובית המקדש לאחר החורבן, והוא פשוט לא יכול לשתוק יותר. הוא מגיע לשיא התפילה שלו וזועק אל ה' מתוך כאב גדול. הוא שואל את ה': הַעַל אֵלֶּה תִתְאַפַּק? כלומר, האם אחרי כל מה שקרה לנו תמשיך להתאפק, תעצור את הרחמים שלך ולא תעזור לנו? הנביא ממשיך ושואל האם תֶּחֱשֶׁה, שזה אומר לשתוק. הוא שואל אם ה' ימשיך לשתוק מול המעשים של העמים האחרים, כאילו הוא לא שומע את הצעקה שלנו, ויתעכב מלהציל אותנו. ולבסוף, הוא זועק האם וּתְעַנֵּנוּ, מילה שמגיעה מלשון סבל. הנביא שואל עד מתי ימשיך הקושי, והאם תיתן לאויבים להמשיך לצער אותנו בגלות עוד זמן רב, הרי כבר עברנו כל כך הרבה.


רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״ל
פסוק י׳
פרק ס״ה

נעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?

עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.

תרמו עכשיו

מה דעתכם על הפירוש?

התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!

ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.