קרה לכם פעם שעשיתם טעות והרגשתם ממש רע עם עצמכם, וכל מה שרציתם זה לבקש סליחה ממישהו שאתם אוהבים? כשעם ישראל מבין שהוא חטא, הוא פונה אל ה׳ בבקשה מרגשת לסליחה ולרחמים. העם מזכיר לה׳ את הקשר המיוחד והחזק שיש ביניהם, ומשתמש בשני ציורים יפים כדי להסביר את זה.
קודם כל, העם אומר אָבִינוּ אָתָּה. ה׳ הוא כמו אבא שלנו. בדיוק כמו שאבא יכול לפעמים לכעוס על הבן שלו אם הוא עשה משהו לא בסדר, הוא עדיין אוהב אותו, מרחם עליו ולעולם לא יעזוב אותו. הוא רק רוצה לעזור לו לתקן את דרכיו.
אחר כך, העם ממשיך ואומר אֲנַחְנוּ הַחֹמֶר וְאַתָּה יֹצְרֵנוּ. תארו לעצמכם אומן שמכין כלים מטיט או מאדמה שנקראים הַחֹמֶר. האומן שמכין את הכלי הוא יֹצְרֵנוּ. אם האומן מנסה להכין כד והצורה שלו נהרסת, הוא לא זורק את הטיט לפח. הוא פשוט לש אותו מחדש ויוצר ממנו כלי יפה וחדש. עם ישראל אומר לה׳ שגם אם הם חטאו והתקלקלו קצת, הם סומכים עליו ומוכנים שהוא ילוש ויתקן אותם כדי שיהפכו לאנשים טובים וראויים יותר.
בסוף, העם מבקש רחמים ואומר וּמַעֲשֵׂה יָדְךָ כֻּלָּנוּ. אדם שעובד קשה כדי ליצור משהו, לא רוצה להרוס את מה שהוא עשה. מכיוון שה׳ ברא אותנו ויצר אותנו מתחילה ועד סוף, אנחנו פונים רק אליו ומבקשים שישמור עלינו ולא יוותר עלינו לעולם.