קרה לכם פעם שעשיתם טעות וביקשתם סליחה, וקיוויתם שמי שפגעתם בו יסלח לכם ולא יישאר כועס להרבה זמן? בדיוק כך הנביא פונה אל ה' ומבקש ממנו לסלוח לעם ישראל על החטאים שלהם.
הנביא מבקש שתי בקשות. קודם כל הוא אומר אַל־תִּקְצֹף ה' עַד־מְאֹד, כלומר, שהכעס של ה' לא יהיה חזק וגדול מדי. הבקשה השנייה היא וְאַל־לָעַד תִּזְכֹּר עָוֺן, כלומר, שה' לא יכעס עליהם לנצח ויזכור את הטעויות שלהם לתמיד.
למה בעצם שה' יסלח להם? הנביא אומר לה': הֵן הַבֶּט־נָא עַמְּךָ כֻלָּנוּ. הוא מבקש מה' להסתכל על העם ולראות שלמרות כל הטעויות שהם עשו, הם עדיין העם שלו. בתוך הלב, כולם עדיין מאמינים בה' ונאמנים לו, ואם הם התרחקו קצת, זה קרה בגלל דברים שהפריעו להם מבחוץ ולא באשמתם המלאה. לכן, הנביא מבקש מה' לראות שדווקא עכשיו, ברגע זה ממש, הם עומדים מולו נאמנים כעם שלו.