תארו לעצמכם שאתם צריכים להתחיל הכל מההתחלה אחרי תקופה קשה ועצובה. אדם הראשון היה כאוב מאוד בגלל מה שקרה במשפחה שלו עם בניו הראשונים. לכן הוא המתין שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה עד שהביא לעולם ילד נוסף. בכל הזמן הארוך הזה הוא עשה תשובה שלמה והתקרב מחדש אל ה'. אולי אתם שואלים את עצמכם איך אנשים חיו פעם כל כך הרבה שנים? התשובה היא שהם אכלו אוכל פשוט, שמרו על הגוף שלהם, וה' נתן להם חיים ארוכים במיוחד כדי שיוכלו ליישב את העולם וללמוד על פלאי הטבע.
כאשר נולד הבן החדש, נאמר עליו וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ כְּצַלְמוֹ. זה לא אומר רק שהתינוק היה דומה לאבא שלו במראה החיצוני. הכוונה היא לדמיון פנימי ורוחני. התינוק הזה נולד עם נשמה טהורה, והוא קיבל מאדם הראשון את החכמה הגדולה ואת המידות הטובות שלו.
אדם בחר לתת לתינוק שם מיוחד, וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁת. למה דווקא שת? המילה הזו מזכירה את המילה תשתית, שזה כמו יסוד חזק של בניין. אדם הראשון הבין שהבן הטהור הזה הולך להיות היסוד וההתחלה החדשה של כל בני האדם בעולם. דרכו תמשיך משפחת האדם לצמוח ולגדול בצורה טובה ונכונה.