קרה לכם פעם שניסיתם לפתור בעיה קשה, וגיליתם שהדרך הכי טובה היא פשוט לבוא אליה מכיוון אחר לגמרי? זה בדיוק מה שקרה לדוד המלך כשהוא בא לכבוש את ירושלים. העיר הייתה מוגנת היטב, ודוד הבין שאי אפשר לפרוץ פנימה דרך השער הראשי. לכן, הוא שינה את התוכנית, עקף את מערך ההגנה והחליט לתקוף ישירות את מצודת ציון, שהייתה מבצר חזק מאוד שעמד ממש ליד העיר. דוד לא השאיר את העבודה הקשה לשרי הצבא שלו, אלא יצא לקרב ולכד את המבצר בעצמו, בגבורה רבה.
רק אחרי שהבטיח את השליטה במבצר, הוא התפנה לכבוש את שאר העיר. זו לא הייתה משימה פשוטה, כי העיר הייתה מוגנת בשיטה מתוחכמת מאוד: פסלים מיוחדים שזזו בעזרת כוח של מים ורוח כדי להכות ולהרחיק את מי שמנסה להיכנס. כדי לנצח, דוד ואנשיו היו צריכים לפגוע במדויק בצינור המים של העיר וכך לעצור את המערכת. לאחר הניצחון הגדול, קבע דוד את ביתו במקום, ומאז נקרא המקום עיר דוד. השם שונה כדי לתת כבוד מיוחד למלך שכבש את המקום במו ידיו, וגם כדי לפאר את המבצר החשוב עצמו.