קרה לכם פעם שהייתה מריבה גדולה בין קבוצות של חברים, ובסוף כולם השלימו והפכו לקבוצה אחת מאוחדת? זה בדיוק מה שקרה לעם ישראל. אחרי שנים שהעם היה מפולג, הגיע הרגע המרגש שבו כולם מתאחדים תחת מנהיג אחד. אל דוד וַיָּבֹאוּ כָּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל, שהם המנהיגים החשובים, כדי לייצג את כל העם.
שם, וַיִּכְרֹת לָהֶם הַמֶּלֶךְ דָּוִד בְּרִית. ברית היא הסכם חשוב בין שני צדדים. מצד אחד, המנהיגים קיבלו על עצמם את דוד למלך. מצד שני, דוד הבטיח לנהוג בהם באהבה רבה, וגם הבטיח שלא יכעס עליהם על כך שבעבר הם תמכו במלך אחר ולא מיהרו להמליך אותו. את ההסכם הזה הם עשו לִפְנֵי ה׳, כלומר, הם העידו את ה׳ שיהיה שותף להסכם ויוודא שכולם שומרים עליו.
בסוף המעמד, וַיִּמְשְׁחוּ אֶת דָּוִד לְמֶלֶךְ. דוד כבר נמשח בעבר על ידי שמואל הנביא ועל ידי שבט יהודה, אבל רק עכשיו, כשכל העם מושח אותו יחד, הנבואה של שמואל מתקיימת במלואה. מיד אחרי האיחוד המשמח הזה, דוד התפנה למשימה הבאה שלו, לעלות ולכבוש את ירושלים.