שמתם לב פעם שלפעמים אנחנו מעגלים מספרים כדי שיהיה קל יותר להבין ולזכור אותם? זה בדיוק מה שקורה כשמחשבים את שנות המלוכה של דוד המלך. המלכות של דוד לא התחילה מיד על כל העם, אלא נחלקה לשתי תקופות. בהתחלה, בְּחֶבְרוֹן מָלַךְ עַל יְהוּדָה שֶׁבַע שָׁנִים וְשִׁשָּׁה חֳדָשִׁים. רק לאחר מכן, כשהממלכה התאחדה וכולם קיבלו אותו כמלך, הוא עבר לעיר הבירה, וּבִירוּשָׁלִַם מָלַךְ שְׁלֹשִׁים וְשָׁלֹשׁ שָׁנָה.
אם נחבר את השנים יחד, נגלה שדוד מלך בסך הכול ארבעים שנה ושישה חודשים. למרות זאת, במקומות אחרים בתנ"ך כתוב שדוד מלך בדיוק ארבעים שנה. הסיבה לכך היא שהמספר ארבעים מתאר תקופת זמן שלמה וחשובה, ולכן התנ"ך מעגל את המספר. מכיוון ששישה חודשים הם לא שנה שלמה, הם פשוט "נבלעים" בתוך החשבון הגדול, וכך אנחנו זוכרים לדוד ארבעים שנות מלכות.