תחשבו רגע על מנהיג דגול שצריך להוביל עם שלם. מתי הוא מספיק חזק וחכם כדי לקחת על עצמו תפקיד כל כך חשוב? דוד המלך התחיל את המלוכה שלו כשהוא היה בֶּן שְׁלֹשִׁים שָׁנָה. הגיל הזה לא נבחר סתם כך. גיל שלושים נחשב לזמן שבו לאדם יש גם המון כוח וגבורה, וגם המון שכל ותבונה. בניגוד לתקופות קודמות, המלכות של דוד הייתה יציבה, קבועה וחזקה מאוד, ולכן חשוב היה לכתוב בדיוק מתי היא התחילה וכמה זמן היא נמשכה.
מאותו רגע שבו התחיל להנהיג, דוד אַרְבָּעִים שָׁנָה מָלָךְ. אם נעשה חשבון פשוט, נגלה שדוד חי בדיוק שבעים שנה. זהו גיל מיוחד מאוד, שנחשב לחיים שלמים, טובים ומלאים. אולי תופתעו לשמוע שבאמת דוד מלך ארבעים שנה ועוד שישה חודשים. אז למה סופרים לו רק ארבעים? התשובה היא שכאשר סופרים תקופה כל כך ארוכה וגדולה של שנים, סופרים רק את השנים השלמות ולא מוסיפים לחשבון את החצי שנה שנשארה.