קרה לכם פעם שהייתם בחגיגה ענקית, ובסוף האירוע כל אחד קיבל מתנה מיוחדת לקחת הביתה? זה בדיוק מה שקרה כשדוד המלך סיים להעלות את ארון ה' לעיר דוד. אחרי הטקס המרגש, דוד לא הסתפק רק בלברך את כולם, אלא רצה שהשמחה תמשיך גם כשהם יחזרו הביתה.
הוא חילק מתנות ואוכל לכולם. המילים לְכָל הָעָם מתכוונות לאנשים שהוזמנו מראש ללוות את הארון, והמילים לְכָל הֲמוֹן יִשְׂרָאֵל כוללות גם את כל האנשים הרבים שפשוט הזדמנו למקום והצטרפו לחגיגה. דוד דאג לחלק את המתנות באופן שווה לחלוטין לכל אדם, גם לגברים וגם לנשים.
ומה בעצם כל אחד מהם קיבל? שלוש מתנות טעימות. הראשונה הייתה חַלַּת לֶחֶם, שזו כיכר לחם גדולה ושלמה. המתנה השנייה נקראת אֶשְׁפָּר, שזו מנת בשר יפה ומובחרת. המתנה השלישית הייתה אֲשִׁישָׁה, שזה כד מלא ביין או משקה טעים שעשוי מענבים. כך הסתיים האירוע החגיגי, כשארון ה' כבר לא נמצא במקום רחוק, אלא עומד במקום מכובד וחשוב ממש קרוב לארמון המלך.