יצא לכם פעם לראות חפץ יקר וחשוב שעומד ליפול על הרצפה? מה הדבר הראשון שהייתם עושים? סביר להניח שמיד הייתם מושיטים ידיים כדי לתפוס אותו ולמנוע ממנו להישבר. זה בדיוק מה שקרה במסע החגיגי שבו דוד המלך העלה את ארון הברית לירושלים, אך המקרה הזה הסתיים בשיעור קפדני מאוד.
כאשר השיירה הגיעה אל מקום שנקרא גורן נכון, קרה משהו מפחיד. הפסוק מספר כי שמטו הבקר, כלומר הפרים שסחבו את העגלה זזו בפתאומיות ורעדו. העגלה היטלטלה, והיה נראה שארון הברית הקדוש עומד ליפול ארצה. אדם בשם עוזה, שהיה קרוב לעגלה, פעל באופן טבעי ומהיר. הכתוב אומר וישלח - הוא הושיט את היד שלו, ויאחז בו - והחזיק בארון כדי לייצב אותו ולשמור עליו.
למרות שהכוונה של עוזה הייתה טובה, הפעולה הזו הייתה שגיאה. עוזה שכח שהארון כל כך קדוש ועוצמתי, עד שהוא לא זקוק לעזרה של בני אדם כדי לא ליפול. למעשה, נוכחות ה' אינה צריכה תמיכה פיזית. הטעות הזו התחילה עוד קודם לכן, כאשר החליטו לשים את הארון על עגלה שנגררת על ידי בהמות. התורה ציוותה שהלויים צריכים לשאת את הארון בכבוד על הכתפיים שלהם. הבחירה להשתמש בעגלה היא שהובילה לטלטול של הפרים ולטעות של עוזה, ודרכה ה' הבהיר לכולם עד כמה קדושת הארון היא עצומה, ועד כמה צריך להיזהר ולנהוג ביראת כבוד מוחלטת כשמתקרבים אליו.