קרה לכם פעם שהרגשתם שממש קשה לכם, אבל אז פתאום הכל התהפך והצליח לכם בגדול? זה בדיוק מה שהנביא מספר לנו כאן על עם ישראל. במשך הרבה מאוד שנים, עם ישראל היה בגלות. התקופה הזאת הייתה לא קלה בכלל, והעם שלנו עבר הרבה קשיים. אבל למרות הכל, הוא נשאר נאמן לדרך של ה'.
בגלל הנאמנות הזאת, ה' קורא לעם ישראל עַבְדִּי. למרות שאנחנו עם שלם של הרבה מאוד אנשים, ה' פונה אלינו במילה שמתאימה לאדם יחיד. הוא עושה זאת כדי להראות שאנחנו אומה אחת מלוכדת, שמשרתת אותו באהבה ממש כמו עבד שנאמן לאדון שלו.
הנביא מבטיח שבעתיד המצב ישתנה לגמרי והעם שלנו יַשְׂכִּיל. אולי המילה הזו מזכירה לכם אדם חכם שלומד הרבה, אבל הכוונה כאן היא להצלחה עצומה. עם ישראל יצליח כל כך בכל הדרכים שלו, עד שזה ייראה לכולם כאילו פעלנו בחוכמה ובתבונה מיוחדת.
כדי לתאר עד כמה ההצלחה והכבוד שלנו יהיו גדולים, הנביא משתמש בשלוש מילים שונות של גובה, אחת אחרי השנייה: יָרוּם וְנִשָּׂא וְגָבַהּ. למה צריך שלוש מילים שמשמעותן כל כך דומה? כדי להדגיש את העוצמה. הנביא מבטיח שמתוך המצב הקשה של הגלות, עם ישראל יעלה, יתרומם ויגיע למעמד הכי גבוה, מכובד ומוצלח שאפשר לדמיין.