קרה לכם פעם שקיבלתם מתנה מיוחדת ומרגשת, אבל אחרי זמן ממש קצר היא נלקחה מכם? תחושת הכאב הזו דומה מאוד למה שהנביא מרגיש כשהוא זועק אל ה׳. הוא עצוב מאוד על כך שעם ישראל זכה לחיות בארץ ישראל ולשמוח בבית המקדש רק תקופה קצרה. כשהנביא אומר למצער, הוא מתכוון לזמן מועט וקצר. זה מרגיש לו כאילו עבר ממש מעט זמן מהרגע שבו הם קיבלו את הארץ ועד שהאויבים כבשו אותה.
הכאב הגדול ביותר של הנביא הוא על מה שקרה לבית המקדש. הוא מתאר כיצד האויבים בוססו את המקדש, כלומר רמסו ודרכו עליו כאילו היה סתם בוץ ברחוב. בית המקדש היה המקום הכי קדוש ומכובד בעולם, מקום שרק אנשים מיוחדים היו נכנסים אליו בזהירות וביראת כבוד עצומה. לכן, לראות את האויבים מזלזלים בו ורומסים אותו, זה דבר ששובר את הלב.