קרה לכם פעם שמישהו עזר לכם המון, ובמקום להגיד לו תודה, התנהגתם אליו בצורה לא יפה? זה בערך מה שקרה בין ה' לעם ישראל. אחרי שה' הציל אותם מכל הצרות, העם הפר את ההבטחה שלו. המילים וְהֵמָּה מָרוּ מספרות לנו שבני ישראל פשוט מרדו ולא שמעו בקולו. הם סירבו להקשיב לדברי הנביאים שנאמרו להם מתוך רוּחַ קָדְשׁוֹ, ובמעשים האלה הם וְעִצְּבוּ את ה'. הם לא רק הכעיסו אותו, אלא ממש גרמו לו לצער. תחשבו על אבא שאוהב את הבן שלו מאוד, אבל כשהבן מתנהג רע, האבא עצוב כי הוא יודע שהוא חייב להעניש אותו.
בגלל ההתנהגות הזו, הקשר הטוב השתנה לגמרי, וה' וַיֵּהָפֵךְ לָהֶם לְאוֹיֵב. מי שתמיד הגן עליהם, נאלץ עכשיו להיות נגדם. השלב הכי קשה היה שהוּא נִלְחַם בָּם. ה' לא עזב אותם במקרה או נתן לאחרים לפגוע בהם, אלא הביא עליהם את העונשים בעצמו, כדי להראות להם שהם טועים, עד שבסופו של דבר הם נאלצו לעזוב את הארץ.