יצא לכם פעם להרגיש איך ההורים שלכם אוהבים אתכם וסומכים עליכם שתעשו את הדבר הנכון? הקשר המיוחד הזה מזכיר מאוד את האהבה הגדולה של ה' לעם ישראל, במיוחד כשהוא הוציא אותנו ממצרים. ה' אומר אַךְ, כלומר באמת ובוודאות, אַךְ עַמִּי הֵמָּה. הוא לקח אותנו מתוך אומה אחרת ובחר בנו מכל העמים להיות העם שלו לנצח, ולכן הוא מרחם עלינו. אבל ה' לא קורא לנו רק עם, אלא עולה מדרגה וקורא לנו בָּנִים. להיות עם זה קשר שנוצר מבחירה, אבל להיות בנים זה קשר טבעי ועמוק הרבה יותר, ממש כמו הקשר שבין אבא לילדים שלו. בגלל הקשר הקרוב הזה, אנחנו זוכים לחסדים ולניסים גדולים. ה' מצפה מאיתנו שאנחנו לֹא יְשַׁקֵּרוּ, כלומר שנהיה נאמנים לו, נכיר תודה על כל הטוב שעשה למעננו, ולא נעזוב אותו. מתוך האהבה העצומה הזו והתקווה שנהיה תמיד נאמנים, מסופר כי וַיְהִי לָהֶם לְמוֹשִׁיעַ, ה' הפך להיות זה שתמיד שומר עלינו ומציל אותנו.
ישעיהו, פרק ס״ג, פסוק ח׳
וַיֹּ֙אמֶר֙ אַךְ־עַמִּ֣י הֵ֔מָּה בָּנִ֖ים לֹ֣א יְשַׁקֵּ֑רוּ וַיְהִ֥י לָהֶ֖ם לְמוֹשִֽׁיעַ׃
שיתוף הפסוק
רוצים להנציח נופל?
הקדש פסוק זה לחלל צה״לנעזרתם בפירוש שלנו ומצאתם בו ערך?
עזרו לנו להגדיל תורה ולהאדירה. תחזוקת האתר והשבחת התוכן כרוכות בהוצאות מרובות. תרומה קטנה שלכם תסייע לנו להחזיק את הפלטפורמה ותהפוך אתכם לשותפים מלאים בהנגשת חוכמת המקרא.
תרמו עכשיומה דעתכם על הפירוש?
התחברתם? יש לכם חידוש או הארה על הפסוק שלמדתם כאן? נשמח לשמוע!
ההערות שלכם חשובות לנו ועוזרות לשפר את הפירוש.