יצא לכם פעם לעצום עיניים ולדמיין איך נראה מלך גיבור שחוזר מניצחון גדול כדי להציל את העם שלו? הנביא רואה בחזון שלו תמונה ממש כזאת. הוא רואה דמות פלאית ומלאת הוד שמגיעה מרחוק, מארץ שנקראת אֱדוֹם, ומעיר הבירה הגדולה והמבוצרת שלה, בָּצְרָה. הדמות הזו היא בעצם משל לה' בכבודו ובעצמו, שחוזר אחרי שעשה משפט צדק באומות העולם שהציקו לעם ישראל.
הנביא מסתכל ורואה שהדמות היא חֲמוּץ בְּגָדִים. כלומר, הבגדים שלה צבועים באדום עז, כמו צבע של חומץ חזק. הצבע הזה נועד להראות לנו שה' נלחם באויבים וניצח אותם. הנביא מאוד מופתע ושואל: איך ייתכן שמי שהוא הָדוּר בִּלְבוּשׁוֹ, כלומר לבוש בבגדי מלכות כל כך מפוארים ויפים, מגיע כשהוא עייף ומלוכלך מהקרב? אבל ה' לא מסתתר, אלא מתקדם כשהוא צֹעֶה בְּרֹב כֹּחוֹ, צועד בזקיפות קומה, כמו מנצח גאה ומלא עוצמה.
כדי להרגיע אותנו, ה' עונה ומכריז: אֲנִי מְדַבֵּר בִּצְדָקָה. הוא מסביר שכל מה שהוא עושה נועד כדי לקיים את הבטחות האמת והצדק שהבטיח לעם ישראל, והוא זוכר לנו את המעשים הטובים של האבות שלנו. בסוף דבריו ה' מזכיר לנו שהוא רַב לְהוֹשִׁיעַ, יש לו כוח עצום להביא לנו ישועה וגאולה, והוא תמיד יגן עלינו.