יצא לכם פעם לצאת למסע ארוך מאוד שבו כל הזמן עוברים ממקום למקום? בני ישראל הלכו במדבר במשך ארבעים שנה. בגלל שהם היו כל הזמן בדרכים ובתנועה, הם היו עייפים וחלשים, ולכן הילדים שנולדו במדבר לא קיימו את מצוות ברית המילה. הדור הישן של ההורים, שיצא ממצרים, לא שמע בקול ה', ולכן ה' קבע שהם לא ייכנסו לארץ. במקומם קם דור חדש, דור הבנים, ויהושע הוא זה שדואג עכשיו למול אותם רגע לפני הכניסה.
בפסוק כתוב שהארץ היא זאת אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבוֹתָם לָתֶת לָנוּ. למה כתוב שההבטחה הייתה לאבות, אבל הנתינה בפועל היא "לנו"? ה' ידע מראש שדור ההורים לא יזכה להיכנס לארץ, ולכן הוא הבטיח להם את הארץ רק כדי שהם יוכלו להוריש אותה הלאה לילדים שלהם, שזוכים להיכנס אליה עכשיו. הארץ הזו מתוארת כארץ זָבַת חלב ודבש, כלומר ארץ שופעת ומלאה בכל טוב, שהשפע שבה ממש נוטף וזורם.