חשבתם פעם כמה קשה זה לנדוד במדבר במשך ארבעים שנה? בתנאים קשים כאלה, אי אפשר לעשות כל דבר בצורה רגילה, ולפעמים אפילו נאלצים לדחות קיום של מצוות חשובות.
כשבני ישראל עמדו להיכנס לארץ ישראל, נוצר הבדל בין שני דורות בעם. מצד אחד, מֻלִים הָיוּ כָּל הָעָם הַיֹּצְאִים. כלומר, הדור שיצא ממצרים כבר עבר ברית מילה, כי משה רבנו הורה להם לעשות זאת רגע לפני שעזבו. אך רוב המבוגרים מאותו הדור סיימו את חייהם במדבר ולא זכו להיכנס לארץ. מצד שני, היו וְכׇל הָעָם הַיִּלֹּדִים, שזהו הדור החדש, הילדים שנולדו במהלך המסע הארוך במדבר. עליהם נאמר שלֹא מָלוּ, כלומר האבות שלהם לא עשו להם ברית מילה.
מדוע הם חיכו כל כך הרבה זמן? הסיבה היא שהדרך במדבר הייתה קשה ומטלטלת, ומזג האוויר שם לא התאים ולא עזר לפצע להתרפא. לכן, היה פשוט מסוכן מדי לעשות להם ברית מילה בדרכים. עכשיו, כשהם סוף סוף הגיעו בשלום לארץ ישראל, יהושע דאג שכולם יעברו ברית מילה בבטחה, ולאחר מכן כל העם נשאר לנוח במקומו באוהלים עד שכולם החלימו לגמרי והיו מוכנים להמשיך.