קרה לכם פעם שהייתם צריכים לנוח בבית כמה ימים כדי להחלים, לפני שתוכלו לחזור לרוץ ולשחק? זה בדיוק המצב שבו היו בני ישראל. הם רק נכנסו לארץ ישראל וכולם עברו ברית מילה. לעבור ברית מילה בגיל מבוגר זה לא פשוט, ולכן הם היו צריכים פסק זמן כדי לנוח לפני שיתחילו את המסע שלהם ויילחמו על העיר יריחו.
כדי לא להסתכן ביציאה לדרך כשהם עדיין פצועים, העם נשאר באוהלים ולא התקדם. המילה תַּחְתָּם מסבירה שהם פשוט נשארו במקומם בתוך המחנה. הם חיכו שם בסבלנות עד חֲיוֹתָם, כלומר עד שהם התרפאו לגמרי והפצעים שלהם הגלידו. רק אחרי שהם החלימו לחלוטין, הם היו מוכנים להמשיך הלאה.