חשבתם פעם מה קורה כשנמצאים בחוץ, במקום פתוח לגמרי, ורוצים לשמור על טהרה? התורה מלמדת אותנו על מקרה שבו אדם נמצא עַל פְּנֵי הַשָּׂדֶה, כלומר במקום חשוף בלי שום גג מעל הראש. במקום כזה, רק אם נוגעים ממש באדם שנפטר נטמאים וצריכים לעבור תהליך טהרה של שבעה ימים. זה שונה מלהיות בתוך בית או אוהל, שם מספיק רק לעמוד באותו חדר כדי להיטמא.
התורה מסבירה לנו שזה לא משנה איך האדם נפטר. בין אם הוא מת בַּחֲלַל חֶרֶב, כלומר נפגע ממכה קשה של כלי מתכת או אבן, ובין אם הוא פשוט נקרא בְמֵת, שזה אדם שנפטר מיתה טבעית ורגילה, הכללים הם אותם כללים.
אבל למה התורה קובעת שגם מי שנוגע רק בְעֶצֶם אָדָם נטמא? יש לכך סיבה מאוד מיוחדת שקשורה לכבוד. התורה רוצה שנכבד את מי שנפטר ולא נתקרב יותר מדי. היא קבעה את ההרחקה הזו כדי שאנשים לא ייקחו הביתה עצמות של קרובי משפחה שהם אהבו כדי לשמור למזכרת, וגם כדי שאף אחד חלילה לא יזלזל וישתמש בהן כדי להכין חפצים. הריחוק הזה שומר על הכבוד של האדם.
בסוף, התורה מוסיפה שגם מי שנוגע בְקָבֶר סגור וחתום, או אפילו רק הולך מעליו, נטמא. הטומאה בעצם עולה למעלה מתוך הקבר, וכך אנחנו יודעים שעלינו לשמור על מרחק ולהתנהג בזהירות, בקדושה ובכבוד כשאנחנו נמצאים בקרבת מקומות כאלה.