איך אתם מראים לחבר שאתם מבטיחים לו משהו מכל הלב? בימי קדם, כשרצו לעשות הסכם חזק במיוחד שאי אפשר להפר, היו עושים טקס מיוחד. זה בדיוק מה שקורה כשה' כורת ברית עם אברהם. המילה וַיְבַתֵּר פירושה שאברהם חתך והפריד את הבהמות לשני חצאים שווים. הוא הניח את החצאים זה מול זה עם רווח באמצע. כשהפסוק אומר אִישׁ, הוא לא מתכוון לבן אדם, אלא פשוט לכל חתיכה שהונחה בדיוק מול החתיכה השנייה שלה. הטקס הזה בא לומר שמי שעושה את ההסכם מחובר עכשיו בקשר חזק שאי אפשר לנתק, ממש כמו ששני החצאים היו פעם גוף אחד.
אבל אצל העופות קרה משהו שונה. הפסוק קורא להם בשם הכללי הַצִּפֹּר, ועליהם נאמר וְאֶת הַצִּפֹּר לֹא בָתָר. אברהם השאיר אותם שלמים ולא חתך אותם, כי הם היו קטנים מדי, והוא פשוט הניח עוף אחד שלם בכל צד. יש במעשה הזה גם רמז מרגש לעתיד: הבהמות החתוכות מסמלות עמים שונים בעולם שלפעמים רבים ומתחלקים. לעומת זאת, העוף השלם והעדין מסמל את עם ישראל. ה' בעצם מבטיח לאברהם שעם ישראל תמיד יישאר שלם, מאוחד וחזק באמונה שלו, וימשיך להתקיים לנצח.