קרה לכם פעם שמישהו הבטיח לכם מתנה ענקית ומדהימה, ופתאום התחלתם לדאוג ושאלתם את עצמכם מה יקרה אם תעשו משהו לא בסדר והמתנה תילקח מכם? זה בדיוק מה שהרגיש אברהם אבינו. ה' הבטיח לו את המתנה הכי גדולה שיש, את ארץ ישראל. אברהם פונה אל ה' במילים אֲדֹנָי ה'. אברהם הוא האדם הראשון בעולם שקרא לה' בתואר אדון. הוא עשה זאת כדי להראות שהוא מבין שה' הוא המנהיג של העולם כולו ומשגיח על כל פרט קטן. אברהם גם הבין שמתנה כל כך יקרה וחשובה כמו ארץ ישראל לא מקבלים בקלות, אלא צריך להתאמץ ולהשקיע בשבילה.
למרות שאברהם האמין לה' באמונה שלמה, הוא שאל אותו בַּמָּה אֵדַע כִּי אִירָשֶׁנָּה. אברהם לא פקפק חלילה בהבטחה, אלא דאג לעתיד. הוא חשש שאולי בעוד הרבה שנים, הילדים והנכדים שלו יעשו מעשים לא טובים, ובגלל זה יאבדו את הזכות לקבל את הארץ. התשובה שה' נתן לאברהם מרגיעה ומלמדת אותנו משהו חשוב. ה' הסביר לאברהם שגם אם בניו יטעו בעתיד, הוא לעולם לא יוותר עליהם. במקום לאבד את הארץ לתמיד, הם יעברו תהליך של תיקון. לפעמים התהליך הזה יכלול קשיים, כמו התקופה הקשה שבה בני ישראל היו במצרים, אבל הקושי הזה נועד לעזור להם לתקן את המעשים שלהם. ה' הבטיח לאברהם שאחרי שהם ילמדו ויתקנו, הם תמיד יזכו לחזור ולקבל את ארץ ישראל.