חשבתם פעם מה כדאי לעשות רגע לפני שניגשים למשימה גדולה וקשה? יואב ואחיו אבישי עומדים לפני מלחמה חשובה. רגע לפני שהם יוצאים לקרב, יואב מעודד את אחיו ומלמד אותנו סוד גדול: אי אפשר רק לחכות לנס, אלא אנחנו צריכים לעשות את המאמץ הכי גדול שלנו, ורק אז ה' עוזר.
יואב אומר לאבישי חזק ונתחזק. הוא פונה קודם כל לאבישי ואומר לו לאזור אומץ, ובכך הוא מראה ענווה ונותן לאחיו כבוד. לאחר מכן הוא מוסיף שגם הוא ושאר החיילים יתחזקו יחד איתו. יואב מסביר שהם נלחמים בעד עמנו, כדי לשמור על עם ישראל ולהגן עליו מפני האויב. בנוסף, הם נלחמים ובעד ערי אלהינו, כדי למנוע מהאויבים לכבוש את ערי ישראל ולהפוך אותן לערים של אלוהים אחרים.
בסוף יואב אומר וה' יעשה הטוב בעיניו. הוא מבין שאחרי שהם מתכוננים ועושים את כל ההשתדלות האפשרית, התוצאה נמצאת בידיים של ה'. עליהם לסמוך על ה' באהבה ולקבל את מה שיחליט, כי הוא זה שיודע מה באמת הכי טוב.