קרה לכם פעם שמישהו עזר למשפחה שלכם, וממש חיפשתם הזדמנות להחזיר לו טובה ולומר תודה? המילים וַיְהִי אַחֲרֵי כֵן אומרות לנו שעכשיו מתחיל סיפור חדש לגמרי, והוא לא קרה בהכרח מיד אחרי הסיפור הקודם. הסיפור שלנו מתחיל כשמלך בני עמון הולך לעולמו, והבן שלו, חנון, הופך למלך במקומו. דוד המלך שומע על כך ומחליט לשלוח שליחים מיוחדים כדי לנחם את חנון.
למה דוד עושה את זה? כי הוא זוכר חסד ישן, טובה גדולה שהמלך הקודם עשה איתו. בעבר הרחוק, דוד השאיר את המשפחה שלו בארץ מואב כדי שישמרו עליהם. למרבה הצער, מלך מואב בגד באמון ופגע במשפחה של דוד בצורה קשה מאוד. באותו זמן עצוב, מלך בני עמון עזר לדוד והציל את אחד מהאחים שלו מסכנה. דוד מעולם לא שכח את המעשה הטוב הזה, ועכשיו הוא מרגיש שזה הזמן להחזיר טובה ולתמוך בבנו של המלך שהציל את אחיו.