יצא לכם פעם להרגיש שאחרי שהתאמצתם מאוד והצלחתם במשימה קשה, פתאום כולם מסביב מעריכים אתכם ומבינים כמה אתם חזקים? זה בדיוק מה שקרה לדוד המלך ולעם ישראל. אחרי הניצחון הגדול של דוד, כל המלכים שהיו עַבְדֵי הֲדַדְעֶזֶר הבינו שאין להם סיכוי. הם לא היו באמת עבדים רגילים, אלא מלכים ושליטים שהיו רגילים להקשיב למלך הדדעזר ולעשות מה שהוא אומר.
כשהם ראו שהם הפסידו במלחמה, הם החליטו לעשות מעשה. הכתוב מספר שהם וַיַּשְׁלִמוּ אֶת יִשְׂרָאֵל וַיַּעַבְדוּם. כלומר, הם לא רק עשו הפסקת אש, אלא ממש השלימו עם עם ישראל, קיבלו על עצמם את השלטון של דוד המלך והתחילו לשלם לו מס. כך הפכה ישראל לממלכה החשובה והשולטת ביותר באזור כולו. זה בעצם קיום של הברכה שכתובה בתורה, שמבטיחה שהאויבים של עם ישראל ייכנעו בפניהם.
ובעקבות הניצחון הזה, וַיִּרְאוּ אֲרָם, הארמים היו מלאים בפחד. הם חששו מאוד לְהוֹשִׁיעַ, כלומר הם פחדו לעזור שוב לבני עמון במלחמה, כי הם ידעו שאי אפשר לנצח את עם ישראל.