תארו לעצמכם שאתם מפקדים על צבא וצריכים להגן מפני שני אויבים שמגיעים משני כיוונים שונים במקביל. כיצד הייתם פועלים? יואב, שר הצבא, מצא את עצמו בדיוק במצב כזה והחליט לפצל את הכוחות שלו. את הכוח המרכזי הוא לקח איתו כדי להילחם בצבא ארם, ואת יֶתֶר הָעָם, כלומר שאר החיילים שנשארו לאחר בחירת הלוחמים הראשונים, הוא מסר לפיקודו של אחיו. יואב עשה זאת כדי שוַיַּעֲרֹךְ לִקְרַאת בְּנֵי עַמּוֹן, כלומר הוא הציב את הכוח הזה מול בני עמון כדי להשאיר אותם במקומם, וכך למנוע מהם להתקיף את החיילים של יואב מאחור בזמן שהם נלחמים בארמים.
שימו לב לפרט מעניין נוסף: שמו של אחיו של יואב הוא בדרך כלל אבישי, אך כאן שמו נכתב אַבְשַׁי, ללא האות יו"ד. מדוע השמיטו אות משמו? התשובה היא מתוך כבוד לדוד המלך. המשמעות של השם אבישי היא "אבי הוא ישי". מכיוון שדוד המלך היה בנו של ישי, ואילו אבישי היה רק הנכד, קריאה בשם כזה עלולה להישמע כאילו הוא מנסה להשוות את המעמד שלו למעמד של המלך עצמו. לכן, כדי לחלוק כבוד למלך דוד, השם נכתב כאן בצורה מקוצרת.