קרה לכם פעם שראיתם מישהו מציק למישהו אחר, וחשבתם לעצמכם שזה ממש לא הוגן ושהוא חייב לשאת בתוצאות? עם ישראל אמנם נענש ונשלח לגלות בגלל החטאים שלו, אבל לאומות האחרות לא הייתה שום זכות להציק לו, לשדוד ולפגוע בו. המילה לָכֵן היא כמו שבועה של ה', שמבטיח כי אחרי שעם ישראל יתקן את מעשיו ויחלים, האויבים יקבלו בדיוק את מה שמגיע להם.
העונש שיקבלו עובד לפי הכלל של מידה כנגד מידה, כלומר כל אחד מקבל עונש שדומה למעשה הרע שעשה. מי שהם אֹכְלַיִךְ, כלומר האויבים שפגעו בעם ישראל, יֵאָכֵלוּ ויעלמו בעצמם. מי שהם צָרַיִךְ, אותם אלו שלקחו את ישראל לשבי, בַּשְּׁבִי יֵלֵכוּ גם הם. הנביא מוסיף ואומר וְכׇל־צָרַיִךְ כֻּלָּם כדי להדגיש שזה בטוח יקרה.
גם על פגיעה ברכוש יש עונש מתאים. האויבים שהם שֹׁאסַיִךְ, אלו שרמסו והרסו את הרכוש רק כדי להשחית, יהיו לִמְשִׁסָּה ויהפכו בעצמם למרמס. ולעומתם, אלו שהם בֹּזְזַיִךְ, שודדים שלקחו רכוש כדי להרוויח, ה' ייתן אותם לָבַז והם יהפכו לשלל. בסופו של דבר, עם ישראל יזכה לגאולה, ומי שפגע בו ייענש על כך.