יצא לכם פעם לבנות מגדל גבוה ויפה מקוביות, ולפתע הוא נפל ונהרס? כשרוצים לבנות אותו מחדש, עושים זאת שלב אחר שלב, לאט ובסבלנות, עד שהוא חוזר להיות מפואר וחזק. כך בדיוק מתאר ה' את תהליך החזרה של עם ישראל לארצו. זה לא קורה בבת אחת, אלא צעד אחר צעד.
בתחילת התהליך, ה' מבטיח הִנְנִי־שָׁב שְׁבוּת אָהֳלֵי יַעֲקוֹב. כלומר, ה' יחזיר את האנשים שהיו בשבי וייתן להם לשבת בארצם בשקט ובשלווה. המילים האלו גם רומזות שה' בעצמו חוזר כביכול יחד עם העם אל המקום שלהם. בהתחלה, כשהעם יחזור, הוא יגור באוהלים זמניים. לאחר מכן, ה' אומר וּמִשְׁכְּנֹתָיו אֲרַחֵם. ה' ירחם על המקומות הקבועים והקדושים שעמדו ריקים ועצובים זמן רב, ויחזיר גם אליהם את החיים כדי שלא יישארו שוממים.
אחרי שהעם יחזור ויסתדר, וְנִבְנְתָה עִיר עַל־תִּלָּהּ. העיר ירושלים תיבנה מחדש על המקום הגבוה והחזק שלה, בדיוק כפי שהייתה פעם. ולבסוף, וְאַרְמוֹן עַל־מִשְׁפָּטוֹ יֵשֵׁב. המילה אַרְמוֹן מתכוונת כאן לבית המקדש. המבנה המפואר והקדוש הזה ייבנה מחדש בדיוק בדרך ובמידות הראויות לו מאז ומתמיד.
כך נראית הגאולה: קודם העם מתאסף ויושב באוהלים, אחר כך בונים בתים קבועים, אז בונים את ירושלים כולה, ובסוף מקימים את בית המקדש. התהליך ההדרגתי והנפלא הזה יביא בסופו של דבר להמון קולות של שמחה ותודה לה' על כל הניסים.