תארו לעצמכם מצב שבו עשיתם טעות גדולה, אבל במקום לכעוס עליכם בלי גבול, ההורים מחליטים לתת לכם עונש הוגן שרק נועד לעזור לכם להשתפר ולהיות טובים יותר. זה פחות או יותר מה שה' מבטיח לעם ישראל. ה' אומר לעם שהוא ישמור עליו תמיד. גם כשהוא יעניש קשות את העמים האחרים שביניהם הוא פיזר את ישראל, כמו שכתוב במילה הֲפִצוֹתִיךָ, הוא מבטיח לעם ישראל שהוא לעולם לא יעשה להם דבר כזה.
עם זאת, ההבטחה הזו לא אומרת שהעם יכול לעשות מה שהוא רוצה בלי לקבל עונש על טעויות. ה' אומר וְיִסַּרְתִּיךָ לַמִּשְׁפָּט, כלומר הוא כן יעניש את העם, אבל בצורה מאוד מחושבת והוגנת. הוא ייתן להם רק עונש שהם יכולים לעמוד בו, במטרה ללמד אותם מוסר ולעזור להם לתקן את דרכם, ולא מתוך כעס גדול.
כדי להרגיע את העם, ה' מסיים במילים וְנַקֵּה לֹא אֲנַקֶּךָּ. המילים האלו לא קשורות לניקיון של לכלוך או חטא, אלא מזכירות פעולה של טיאוט וסילוק. ה' בעצם מבטיח שהוא לעולם לא יסלק או ישמיד את עם ישראל, ושהם תמיד ימשיכו להתקיים בעולם.