תארו לעצמכם צבא עתיק שמנצח במלחמה גדולה. מה הדבר הראשון שהחיילים עושים לפני שהם חוזרים הביתה?
לאחר שארבעת מלכי הצפון ניצחו בקרב, הם נכנסו אל הערים סדום ועמורה שנשארו עזובות, והתחילו לקחת את כל מה שנמצא שם. הם לקחו את כל הרְכֻשׁ, שזה בדרך כלל כסף, חפצים וחיות, אבל כאן הכוונה היא גם לאנשים. בעולם העתיק, לצערנו, צבאות מנצחים היו לוקחים את תושבי המקום בשבי ומתייחסים אליהם כאל חלק מהרכוש שלהם.
בנוסף, הם לקחו גם את אׇכְלָם. סדום ועמורה היו ערים עשירות מאוד עם מאגרי מזון ענקיים, והמלכים המנצחים רוקנו אותם כדי שיהיה לצבא שלהם שפע של אוכל לדרך.
בסוף הפעולה כתוב וַיֵּלֵכוּ. המילה הזו מסבירה לנו שהמלכים האלה לא רצו לכבוש את הארץ כדי להישאר לגור בה. המטרה שלהם הייתה רק להרוס, לקחת כל מה שאפשר, ואז פשוט ללכת משם ולהשאיר את המקום שומם וריק. כשהם סיימו לאסוף את הכל, הם התחילו את המסע הארוך שלהם חזרה צפונה, אל המקומות שמהם הם באו.