יצא לכם פעם לחשוב איך מנהיג אמיתי וצודק צריך להתנהג אחרי ניצחון גדול? אחרי שאברהם מנצח במלחמה ומציל רכוש רב, הוא עומד מול מלך סדום ומראה לנו דוגמה למנהיגות מיוחדת במינה. אברהם פותח במילה בִּלְעָדַי, שמשמעותה "הוציאו אותי מהחשבון". הוא מכריז שהוא מוותר לחלוטין על השלל ולא לוקח שום דבר לעצמו.
אבל למרות שהוא מוותר על החלק שלו, אברהם מסכים לקחת רַק אֲשֶׁר אָכְלוּ הַנְּעָרִים. הנערים הם העבדים שלו שעזרו לו במלחמה. אברהם מסביר שאי אפשר להחזיר מזון שכבר נאכל בדרך חזרה, והוא גם לא צריך לשלם עליו מהכסף שלו, כי העבדים לחמו למען מלך סדום וראוי שהמלך ישלם על האוכל שלהם.
קבוצה נוספת שאברהם דואג לה היא וְחֵלֶק הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָלְכוּ אִתִּי. האנשים האלה לא היו עבדים, אלא חברים ושותפים חופשיים שסיכנו את חייהם. אברהם מבין שזכותו לוותר על הרכוש שלו, אבל אין לו שום רשות לוותר על השכר שמגיע לאנשים אחרים שהתאמצו, וחשוב לו שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
בסוף דבריו, אברהם מזכיר את חבריו וקובע שגם עָנֵר אֶשְׁכֹּל וּמַמְרֵא הֵם יִקְחוּ חֶלְקָם. החברים האלה בכלל לא נלחמו בחזית, אלא נשארו מאחור כדי לשמור על הציוד ועל המחנה. אברהם קובע כאן חוק צודק וחשוב: גם מי שנשאר לשמור מאחור, זכאי לקבל חלק שווה בדיוק כמו מי שלחם. אברהם מדגיש שהם ייקחו את החלק שלהם בעצמם, כדי שהוא לא יצטרך להתערב או לקחת את הרכוש בשבילם, וכך הוא שומר על הכבוד שלו מול מלך סדום.