תארו לעצמכם שאתם חוזרים ממבצע הצלה מסוכן וחשוב. איך הייתם מרגישים אם מישהו חשוב היה יוצא לקראתכם כדי לברך אתכם? זה בדיוק מה שקרה לאברם אחרי שניצח במלחמה והציל את בן אחיו. הוא פוגש אדם מיוחד בשם מלכי צדק, שהיה כהן לה'.
כאשר הם נפגשים, מלכי צדק מברך את אברם בשתי דרכים, ולכן המילים כפולות: וַיְבָרְכֵהוּ וַיֹּאמַר. למה פעמיים? קודם כל, הוא בירך אותו ברכה אישית ושמח על כך שאברם התנדב באומץ להציל את המשפחה שלו וחזר בשלום מהקרב. רק אחר כך הוא הוסיף ברכה רוחנית ומיוחדת.
מלכי צדק פותח ואומר בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן. אולי תשאלו את עצמכם, למה הוא מברך קודם את אברם ורק אחר כך את ה'? התשובה היא שאברם יצא להילחם למען ה', ולכן היה מגיע לו לקבל שבח. חוץ מזה, מלכי צדק ידע שברכה לאברם היא בעצם ברכה לה'. בניגוד לאנשים אחרים שאולי היו משוויצים שהם ניצחו בזכות הכוח של עצמם, אברם תמיד דואג להודות לה' ולפרסם את שמו בעולם.
בהמשך הברכה, מלכי צדק קורא לה' קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. המילה קֹנֵה לא מדברת על קניות בחנות, אלא על כך שה' הוא זה שברא את העולם, והוא הבעלים והשליט המוחלט שלו בכל רגע ורגע. עד שאברם הגיע, אנשים חשבו שה' נמצא רק בשמיים רחוק למעלה. אבל בזכות המעשים הטובים והאמיצים של אברם, כולם יכלו לראות ולהבין שה' משגיח עלינו ומנהיג את כל מה שקורה גם כאן למטה, בארץ.