יצא לכם פעם לחשוב מה קורה לאנשים כשהם מגיעים לגיל מבוגר מאוד? בדרך כלל הם רוצים לנוח, אבל אצל אברהם זה היה בדיוק הפוך. כשאברהם היה בֶּן תִּשְׁעִים שָׁנָה וְתֵשַׁע שָׁנִים, ה' פונה אליו בבקשה מיוחדת וחדשה. למה ה' חיכה שאברהם יהיה כל כך מבוגר? זה בא ללמד אותנו שלעולם לא מאוחר מדי להתקרב לה', וגם כדי להראות כמה אברהם אוהב את ה' ומוכן לעשות בשבילו הכל, אפילו כשגופו כבר חלש. בפגישה הזאת, ה' מציג את עצמו בשם מיוחד ואומר אֲנִי אֵל שַׁדַּי. השם הזה אומר שה' הוא חזק ושולט בטבע. ה' בעצם מרגיע את אברהם ואומר לו שאפילו שהוא ושרה כבר זקנים, ה' יכול לעשות נסים מופלאים ולשנות את חוקי הטבע, והוא גם יגן עליו מכל סכנה.
אחרי שה' מרגיע אותו, הוא מבקש ממנו הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי. תדמיינו תינוק קטן שהולך בביטחון, כשאבא שלו הולך ממש מאחוריו, מנהיג אותו ושומר עליו. ככה בדיוק ה' מבקש מאברהם להיות קשור אליו מתוך אהבה ובחירה חופשית. הבקשה המסכמת של ה' היא וֶהְיֵה תָמִים, כלומר, תהיה שלם. ה' מבקש מאברהם לעשות ברית מילה. אולי זה נשמע קצת מפתיע, כי ברית מילה פירושה להסיר חלק קטן מהגוף, אז איך פעולה כזו עושה אותנו שלמים? התשובה היא שה' השאיר לנו תפקיד בעולם, לתקן ולהשלים את עצמנו. כשאברהם מסכים לעשות את זה מיד, בלי לשאול שאלות ובלי לחשוש, הוא מוכיח שהוא סומך על ה' באמונה שלמה, וכך הוא הופך לאדם מושלם באמת, גם בגוף וגם בלב.