יצא לכם פעם לעשות הסכם עם חבר, שבו שניכם מבטיחים משהו אחד לשני? זה בדיוק מה שקורה כאן. אחרי שה' מבטיח לאברהם הבטחות נפלאות, הוא פונה אליו ואומר לו: וְאַתָּה. האות ו' במילה הזו היא כמו גשר שמחבר בין ההבטחה של ה' לבין התפקיד של אברהם. ה' בעצם אומר: "אני את שלי הבטחתי, ועכשיו תורך לשמור על הקשר שלנו".
התפקיד של אברהם, ושל כל הילדים והנכדים שלו לתמיד, הוא לשמור על הברית. המילה תִשְׁמֹר כתובה בתורה חסר, בלי האות ו', וזה מסתיר בתוכו הבטחה מרגשת: אם אתם תשמרו על הברית, ה' ישמור עליכם ויגן עליכם בחזרה.
איך שומרים על הברית הזו? בעזרת ברית המילה, שהיא סימן מיוחד בגוף. תחשבו על מצוות אחרות כמו ציצית או תפילין, שאפשר להוריד אותן בסוף היום. לעומת זאת, ברית המילה היא אות שנשאר עם האדם לנצח, לא משנה לאן הוא הולך. הסימן החיצוני הזה נועד להזכיר לנו תמיד לשמור על לב טהור וטוב.
כשאברהם קיבל את המצווה הזו ישירות מה', הוא כל כך התרגש ושמח לקיים אותה. בזכות השמחה הגדולה שלו, הוא העביר את ההרגשה הזו לכל דורות ההמשך. בגלל זה, עד היום, כשמכניסים תינוק לברית, אנחנו תמיד עושים את זה בשמחה עצומה!