תארו לעצמכם שאתם מקבלים פתאום בשורה משמחת ומרגשת במיוחד, אבל באותו רגע הלב שלכם חושב דווקא על מישהו אחר שאתם אוהבים ודואגים לו. זה בדיוק מה שקרה לאברהם. כאשר ה' מבטיח לו שיוולד לו בן חדש בדרך נס, אברהם מתמלא בענווה. כאבא אוהב, הוא מיד חושב על בנו הבכור, ישמעאל.
אברהם פונה אל ה' ומשתמש במילה לו, שפירושה הלוואי או לשון של בקשה ותחינה. אברהם מרגיש שהוא אפילו לא ראוי לנס כל כך גדול של תינוק חדש, והוא מבקש להסתפק בבן שכבר יש לו. הוא מתפלל שישמעאל יחיה לפניך. הבקשה הזו היא לא רק בקשה לחיים רגילים. המשמעות של לחיות לפני ה' היא להיות אדם צדיק, ללכת בדרך ישרה ולעשות מעשים טובים. אברהם ידע שלפעמים לישמעאל יש קשיים, ולכן הוא התפלל וביקש מה' שיעזור לבן שלו להתגבר עליהם, לבחור בטוב, ולחיות חיים של קרבה לה'.