יצא לכם פעם לתהות איך אנחנו מראים שאנחנו שייכים לקבוצה מיוחדת? לפעמים אנחנו לובשים חולצה אחידה או עונדים תג מיוחד. אבל חולצה אפשר להוריד בסוף היום, ותג יכול ללכת לאיבוד. כאשר ה' ציווה את אברהם אבינו על ברית המילה, הוא רצה ליצור קשר חזק ונצחי שלא יימחק לעולם. לכן הכתוב אומר שהאות יהיה בִּבְשַׂרְכֶם לִבְרִית עוֹלָם. הברית חקוקה בגוף שלנו עצמו, כדי להזכיר לנו תמיד את הקשר המיוחד שלנו עם ה'.
אברהם נצטווה לעשות ברית לא רק לבנים שלו, אלא גם לכל יְלִיד בֵּיתְךָ וּמִקְנַת כַּסְפֶּךָ, כלומר לכל האנשים והעוזרים שחיים ועובדים אצלו. הסיבה לכך היא שאברהם רצה שהבית שלו יהיה מאוחד. אי אפשר שבבית אחד יהיו שתי אמונות שונות, ולכן כולם יחד, כל מי ששייך למשפחת אברהם, שותפים לאותה אמונה.
התורה משתמשת במילים הכפולות הִמּוֹל יִמּוֹל כדי ללמד אותנו כמה דברים מעניינים. קודם כל, זה מלמד שרק אדם שכבר עבר ברית מילה בעצמו יכול לעשות ברית לתינוק אחר. בנוסף, המצווה הזו היא כמו מתנה מיוחדת שאנחנו מקדישים לה', ממש כמו קורבן בבית המקדש, רק שהפעם האדם מקדיש משהו מגופו כדי להראות את האהבה והאמונה העמוקה שלו.
ולמה מחכים בדיוק שמונה ימים כדי לעשות את הברית? בימים הראשונים התינוק שנולד עדיין קטן וחלש מדי, אבל מצד שני לא דוחים את זה לגיל מאוחר כדי שלא נשכח או נפספס את המצווה החשובה הזו. ואברהם אבינו? למרות שהיה כבר בן תשעים ותשע, ה' הבטיח לו שדווקא בזכות מצוות ברית המילה הוא יקבל כוח מיוחד להקים משפחה גדולה ולרשת את ארץ ישראל.