תארו לעצמכם שאתם עוזרים למישהו למרוד במלך, אבל עמוק בפנים הלב שלכם רועד מפחד. למה? כי המלך והמורד הם בעצם אבא ובן. האנשים שהצטרפו למרד של אבשלום נגד דוד המלך היו מודאגים מאוד. הם חששו שיום אחד דוד ואבשלום פשוט ישלימו ביניהם. הרי דוד אפילו השאיר את נשיו לשמור על הארמון, מה שהראה שהוא עדיין סומך על בנו. אם הם ישלימו, כל מי שעזר לאבשלום למרוד ייענש קשות על ידי דוד.
גם אחיתופל, היועץ החכם של אבשלום, פחד מזה מאוד. הוא ידע שאם יהיה פיוס ושלום, הוא יהיה הראשון שישלם מחיר כבד על כך שייעץ נגד המלך. לכן הוא החליט שחייבים לעשות מעשה קיצוני שיקרע את החוט האחרון בין האב לבן, מעשה שאי אפשר יהיה לתקן לעולם. הוא אמר לאבשלום: בּוֹא אֶל פִּלַגְשֵׁי אָבִיךָ. הוא הציע לו לקחת לעצמו את הנשים שדוד השאיר בארמון, ולעשות את זה באופן פומבי מול כולם. באותם ימים, מי שלוקח את נשות המלך הקודם מראה לכולם שהוא לוקח את השלטון באופן מוחלט ובצורה הכי מעליבה שיש.
המטרה של המעשה הזה הייתה כִּי נִבְאַשְׁתָּ אֶת אָבִיךָ. המילה נבאשת מזכירה משהו באוש, מסריח ומאוס. אחיתופל רצה שאבשלום יעשה מעשה כל כך חמור ופוגע, שיהפוך אותו לדבר שנוא על אביו ומונע כל אפשרות של סליחה. ברגע שכולם יראו שהקרע הוא סופי ואין שום סיכוי לשלום, התוצאה תהיה וְחָזְקוּ יְדֵי כָּל אֲשֶׁר אִתָּךְ. כל האנשים והמתלבטים שפחדו קודם, יבינו שאין דרך חזרה, יקבלו אומץ ויתייצבו בביטחון מלא מאחורי אבשלום.
למרות שזו הייתה תוכנית של אחיתופל כדי לחזק את המרד, המעשה העצוב הזה בעצם הגשים את נבואת האזהרה שניבא נתן הנביא לדוד בעבר. כך, טעויות העבר של דוד הובילו בסופו של דבר למעשה הקשה של בנו.