תארו לעצמכם שאתם נאלצים לעזוב את הבית שלכם, ובזמן שאתם צועדים עצובים, מישהו עומד בצד הדרך וצועק עליכם האשמות קשות. זה בדיוק מה שקורה לדוד המלך, כשהוא בורח מפני בנו אבשלום. אדם בשם שמעי בן גרא מקלל אותו וטוען שהצרה של דוד היא עונש על מה שעשה בעבר למשפחתו של שאול המלך.
שמעי צועק אל דוד: הֵשִׁיב עָלֶיךָ ה' כֹּל דְּמֵי בֵית שָׁאוּל. הוא אומר שה' מעניש עכשיו את דוד על כך שמשפחת שאול נפגעה ואיבדה את המלכות. הוא ממשיך ואומר אֲשֶׁר מָלַכְתָּ תַּחְתָּו, כלומר, שמעי מאשים את דוד שהוא לקח את המלוכה משאול ותפס את מקומו.
שמעי מנסה להראות לדוד שהמצב שלו עכשיו הרבה יותר קשה וגרוע מהמצב של שאול. הוא מזכיר לו שלושה דברים כואבים בתוך הרצף של העונש הזה. קודם כל, כמו שמשפחת שאול סבלה, כך עכשיו משפחת דוד סובלת. הדבר השני והכואב ביותר הוא ששמעי אומר וַיִּתֵּן ה' אֶת הַמְּלוּכָה בְּיַד אַבְשָׁלוֹם בְּנֶךָ. בניגוד לשאול שהוחלף על ידי אדם אחר, אצל דוד הצרה מגיעה ממש מתוך הבית שלו, כשהבן שלו עצמו קם נגדו ולוקח ממנו את המלכות. הדבר השלישי הוא המילים וְהִנְּךָ בְּרָעָתֶךָ. שמעי אומר לדוד: הנה אתה נמצא בתוך הצרה שראויה למעשים שלך. שאול המלך לא ראה בחייו מלך אחר שתופס את מקומו, אבל דוד נאלץ לחוות ולראות בעיניים שלו את הקושי והאובדן בעודו בחיים.
בסוף דבריו, שמעי קורא לדוד כִּי אִישׁ דָּמִים אָתָּה. הוא בעצם טוען כלפי דוד שבגלל שפגע באחרים בעבר, הוא נמצא כעת בצרה הגדולה הזו ולא יכול להימלט ממנה.