תארו לעצמכם מצב שבו מלך הולך לעולמו, ופתאום יש ויכוח בעם מי צריך להחליף אותו. זה בדיוק מה שקרה אחרי שהמלך שאול מת. הממלכה התפצלה לשניים. רוב השבטים בחרו בבן של שאול להיות המלך החדש, אבל בֵּית יְהוּדָה החליטו לפעול אחרת. שבט יהודה תמיד היה קבוצה עצמאית ומיוחדת, ולכן הם בחרו להמליך עליהם את דוד בנפרד משאר העם.
לבן של שאול קראו במקור "איש בעל", אבל הפסוק קורא לו בכינוי בשת. למה השם שלו השתנה? המילה "בושת" מחליפה את המילה "בעל" שהייתה קשורה לעבודה זרה, כדי לרמז שהוא נאבק בעבודה הזאת ושמר על הכבוד של ה'.
עכשיו, יש כאן חידה מעניינת של זמנים. הפסוק מספר על איש בושת כי וּשְׁתַּיִם שָׁנִים מָלָךְ, כלומר שהוא היה מלך רק שנתיים. אבל אנחנו יודעים שדוד היה מלך על שבט יהודה במשך שבע וחצי שנים עד שהפך למלך על כל העם. אז מה קרה בשאר הזמן? האם רוב העם היה בלי מלך? ההסבר הפשוט הוא שאיש בושת אכן שלט באותו זמן שבו דוד שלט. בחמש וחצי השנים הראשונות הוא עבד כדי לבסס את השלטון שלו לאט לאט, אזור אחרי אזור. המילים בְּמָלְכוֹ עַל יִשְׂרָאֵל מתכוונות רק לאותו זמן שבו הוא כבר הצליח לשלוט על כל השבטים יחד בצורה מלאה, וזה נמשך בדיוק שנתיים.