חשבתם פעם איך מרגישים כשהמנהיג ששמר עליכם תמיד פתאום איננו? אנשי יבש גלעד היו עצובים ומפוחדים מאוד אחרי שהמלך שאול נהרג. שאול תמיד הגן עליהם ונלחם למענם, ועכשיו הם נשארו בלי הגנה. באותו זמן, הרבה מבני ישראל אפילו נטשו את הערים שלהם וברחו מרוב פחד.
בדיוק ברגע הקשה הזה, דוד פונה אל אנשי יבש גלעד כדי לחזק אותם. הוא מבקש מהם תֶּחֱזַקְנָה יְדֵיכֶם וִהְיוּ לִבְנֵי חַיִל. כלומר, אל תברחו ואל תחלשו, אלא תהיו אמיצים וגיבורים ותמשיכו להילחם. הוא מסביר להם שזה הכרחי עכשיו כִּי מֵת אֲדֹנֵיכֶם שָׁאוּל, המלך שהיה רגיל להילחם במקומם.
אבל דוד ממש לא מתכוון להשאיר אותם לבד. כדי לתת להם תקווה ומשענת, הוא מוסיף ואומר וְגַם אֹתִי מָשְׁחוּ בֵית יְהוּדָה לְמֶלֶךְ עֲלֵיהֶם. דוד בעצם מרגיע אותם ומבטיח להם שהוא עכשיו מלך, ויש לו כוח לעזור להם ולשמור עליהם בעת צרה ממש כמו שעשה שאול. בדרך זו דוד גם מראה להם שאכפת לו מהם, ומקרב אותם אליו כדי שיסכימו לקבל אותו באהבה כמלך החדש שלהם.