יצא לכם לחשוב פעם כמה עזרה צריך כדי לנהל ארץ שלמה? מלך לא יכול לעשות הכל בעצמו, ולכן כשהממלכה של דוד התבססה והתחזקה, הוא מינה שרים שיעזרו לו.
השר הראשון שמוזכר הוא וַאֲדֹרָם עַל הַמַּס. תפקידו היה לאסוף כסף מהעם. בתחילת המלכות דוד לא דרש מיסים מישראל, אבל עכשיו היה צורך קבוע בכסף כדי לממן את הצבא הגדול ולדאוג לכל מה שהממלכה צריכה.
השר השני הוא וִיהוֹשָׁפָט בֶּן אֲחִילוּד הַמַּזְכִּיר. מה בדיוק עושה מזכיר? הוא היה אחראי על ספר הזכרונות והרישומים של המדינה. התפקיד שלו היה לכתוב את הדברים החשובים, ולהעלות בפני המלך את כל הנושאים שמחכים להחלטה שלו, כדי ששום דבר חשוב לא יישכח.